16. De Camprodon a Puig Ou

De Pirineu Català - Comarca de Camprodon

a) Pels cims de Bolòs

3 hores 15. A peu o en cavalleria, fins a prop del cim. Excursió molt interessant.

1 h. 05. Collada de l'Alech [Alec]. (Vegeu itinerari 15b). Es deixa a la dreta la collada i es va seguint pel cim de la serralada, tenint en front, a l'altra part de la clotada de Bolòs, que es domina per complert, la muntanya de Sant Antoni, i més enllà la Serra de Navà [Nevà].

1 h. 15. Basses del Sitjar, planell englevat, estanyols gairebé secs. El camí segueix en vistes de les vessants del Sitjar i de la Vall-del-Bac.

1 h. 25. Coll de Canamà [Canemar], 1.090 m. alt. Un ample i sortit greny de roca, prolongat com una veta i amb aspecte d'extens llenç de muralla, travessa des de Canamà fins al cap-d'avall del Clot del Sitjar. Se troba el camí de carretes de la Planella, que es segueix.

1 h. 35. Coll de la Bau, 1.070 m. alt. Es faldeja altra volta per damunt dels fondos de Bolòs, creuant-se un hermós bosc de faigs. Bonics punts de vista. A esquerra, altes cinglateres emboscades que s'avancen de la serra.

1 h. 45. Es deixa el camí carreter que condueix a la casa i es puja per un corriol que es troba abans d'arribar a la font de les Planelles travessant-se bella fageda i no menys bonic i alt boixedar que amaga ombrejada torrentera.

1 h. 55. Coll d'Arrencafels, 1.150 m. alt. Se puja pel fil de la serra, arran del bosc, del que se n'entra i surt seguidament.

2 h. 05. Ras de la Freixa. Planell herbat. Es puja pel glevatge.

2 h. 15. Puig Ou, 1.330 m. alt. En son bell cim hi ha. plantades unes creus de fusta i ferro. Hermós panorama, extensíssim. Als peus, es destaquen les valls del Bac, de Bolòs, de Salarsa i Oix. En tota la part nord es desenrotlla el Pirineu, des del Puigmal a les Alberes, amb ses entrades i sortides i els brancals de les grans serralades. Al NO. i 0., bell cop de vista de cinglateres i abruptes serres dominades pel Puig de Coma Negra, el Bassegoda i la Mare de Déu del Món. Més enllà, la conca del Fluvià, l'estany de Banyoles, les planes de l'Empordà, el Golf de Roses i la Mediterrània; tot net i detallat per no tenir prop seu altre cim que li privi la vista per major alçaria de nivell.

Mes a Mig-jorn, les serres de Rocacorba i de les Guilleries, els plans de Vianya [Bianya] i d'Olot, Montseny, Cabrera, Milany i cingles de Santa Magdalena i Puigsacau [Puigsacalm]; a ponent, enllà de la vall del Ter, les muntanyes del Lluçanès, Rasos de Peguera i Serra de Cadí, més prop Serra Cavallera i el Taga. Es un dels més esplèndids miradors de l'encontrada, per esser l'estrep més alt per aquell indret de les serres pirinenques. Seguint sa pròpia serralada s'alça a son costat de llevant el Puig del Talló, que hi rivalitza en alçaria.

b) Pel coll del Sitjar

2 h. 15. A peu o en cavalleria fins a prop del cim.

1 h. 10. Coll del Sitjar. (Vegeu itinerari 15a). Abans d'arribar al coll es deixa'l camí del Sitjar i es puja per un camí de carretes que va a guanyar més alta la collada del Sitjar.

1 h. 15. Serrat sobre la pròpia collada, des d'on es dominen ambdues valls i precioses vistes sobre els fondals de la Vall-del-Bac.

1 h. 20. Serrat sobre la clotada dels Sunyers.

1 h. 30. Es deixa el coll de Canamà [Canemar] a l'esquerra, trobant-se el camí que baixa del coll de l'Alec. (Vegeu aquest mateix itinerari a).

2 h. 15. Puig Ou.

Comentaris itinerari 16: De Camprodon al Puig Ou
Wikiloc: Itinerari pels cims de Bolòs
Wikiloc: Itinerari pel coll del Sitjar

Esquerra.png Inici.png Dreta.png

Adaptació del llibre: Pirineu Català: Comarca de Camprodon - Cèsar August Torras, 1902