19. De Camprodon a les Adous d'Abella

De Pirineu Català - Comarca de Camprodon

a) Per Espinauga

Saltant de les Adous d'Abella.

1 hora 30. A peu o en cavalleria. Excursió molt recomanable

1 h. 20. Pla Rodó. (Vegeu itinerari 20c). Es deixa a l'esquerra el corriol que mena dret a Pòrtoles i es va baixant de travès a trobar l'extrem del pla i el començ de la barrancada. Abans d'arribar a les fonts se sent ja el soroll que produeixen ses saltants.

1 h 30. El començ d’aspre i estimbada barrancada que va a caure a la ribera d'Abella. D'entre roques gegantines surten nombroses deus d'aigua que s'ajunten i es confonen d'un plegat remorejants i saltadores, formant un copiós cabal que es llença en blanques i escumejants cascates de formes elegants, obertes en vano, entrellaçant-se entre les penyes i formant capritxosos jocs en llurs caients. L'aigua és fredíssima i excel·lent. La barrancada és estreta i ensotada. Un tros en avall forma un encinglerat, per el que es llança ardit el cabalós doll d'aigua, rebotant en fora en un magnífic saltant d'uns 20 metres d'altura. Al fons del caient una verdosa gorja sembla engolir l'aigua que s'hi precipita alçant una espurnejant blanca boira.

b) Per La Roca

1 h. 30.

30 m. Ribera d'Abella, que es travessa. (Vegeu itinerari 20d). Es faldeja a l'esquerra l'encinglat penyal de la Roca pel peu de les més baixes cases.

40 m. Torna a travessar-se la ribera d'Abella i es puja per un camí que va faldejant la serra. Bell punt de vista sobre el poble de la Roca, esglaonat en son enasprat penyal i sobre l'ensotada i rocallosa ribera d'Abella. Es va pujant sensiblement seguint els revolts de la serra.

1 h. 10. En la vessant oposada de la vall destaca el poblet d'Abella, agrupat capritxosament al volt de sa antiga i rònega església. El camí torç a l'esquerra en amunt de la barrancada de les Adous [Dous].

1 h. 20. Saltant de les Adous. (Vegeu aquest mateix itinerari a)

1 h. 30. Les Adous.

Les Adous d'Abella.
Comentaris itinerari 19: De Camprodon a les Adous d'Abella.
Wikiloc: Itinerari a) per Espinauga.
Wikiloc: Itinerari b) per La Roca.

Esquerra.png Inici.png Dreta.png

Adaptació del llibre: Pirineu Català: Comarca de Camprodon - Cèsar August Torras, 1902