26. De Camprodon a La Congesta i Puig de La Llosa

De Pirineu Català - Comarca de Camprodon

a) Per la Clotada de la Llosa

Des del puig de la Llosa.

5 hores. A peu o en cavalleria

2 h. 40. Entreforc del Ter amb la ribera de Carboners. (Vegeu itinerari 11a).

3 h. Passeres de La Llosa. (Vegeu itinerari. 25a). Travessades les passeres es segueix per la part esquerra de la ribera de La Llosa tenint a l'enfront una bella perspectiva de ses estimbades barrancades.

3 h. 05. Es travessa el brancal que baixa de Concròs i un altre que baixa del pla de La Llosa, pujant tot seguit per una aresta que separa les barrancades de La Llisa i del Lladré.

3 h. 10. Es passa l'aigua davant d'un saltant embarrancat i es puja per la vessant oposada.

3 h. 15. Cortal. El camí va enlairant-se per entre bonic bosc de pins i glevatge.

3 h. 30. Es deixa abaix a dreta pla de La Llosa, i per a evitar les aspres barrancades i daltabaixos de La Llisa es puja per entre magnífica pinosa que s'estén a esquerra del pla de La Llosa.

3 h. 40. Collades de Mardanya cobertes d'atapeït i verd glevatge.

4 h. Per perdedor corriol es va pujant donant la volta a la gran clotarada de La Llosa. Bells punts de vista sobre les aspres fondalades, els verds planells de La Llosa i de La Llisa [Llissa], les espesses boscúries, les descarnades socarrades i els feréstecs estimballs de Concròs i Cambra Fosca.

4 h. 30. Congesta de La Llosa. La més constant de totes les de les valls del Ter. No arriba mai a fondre's del tot ni en els anys de menys neu. Té molta extensió i fondària i afecta la forma d'un gran cor. Per sa situació enlairada és distingida de molts i llunyans indrets.

4 h. 35. Collada de La Llosa. Vistes sobre el pla de Camp Magre i les valls i muntanyes del Conflent. Es puja seguint la pendent del puig.

4 h. 45. Cim del puig de La Llosa, 2.484 m. alt. Grandiós cop de vista sobre les clotades i barrancs que acaben de guanyar-se; la vall de Carboners i part de la del Ter. Extens panorama vers a l'indret de Conflent, i de cims pirinencs des de les muntanyes del Freser a les del Canigó. Llunyans horitzons es descobreixen també cap a les vessants espanyoles.

b) Per La Portella

5 h. 15. A peu o en cavalleria.

4 h. 25. Pla gran de Murens [Morens]. (Vegeu itinerari 11a).

5 h. 10. Collada de La. Llosa. (Vegeu itinerari 25c). No cal més que guanyar el cim pel glevatge i pedruscall.

5 h. 15. Puig de La Llosa.

Comentaris itinerari 26: De Camprodon a la Congesta i Puig de La Llosa.
Wikiloc: Itinerari a) per la clotada de la Llosa.